Обслуговування дверей автомобіля

У цьому матеріалі ми досліджуємо ремонт дверцят автомобіля своїми руками, коримося рекомендації, обговорити найбільш поширені проблеми. Багаторазове відкриття, закриття, атмосферні опади, вібраційні навантаження, рано чи пізно призводять до проблем у цьому вузлі. Кузові роботи вважаються одними з найскладніших і найдорожчих, але якщо ви самостійно зміните дверні петлі ГАЗелі або ВАЗ, уже солідно заощадите на послугах фахівця.
Основна проблема дверей, як частини кузова — корозія нижньої частини, оскільки саме вона схильна до впливу опадів, абразивів і реагентів, що вилітають з-під коліс. На початковій стадії з'являються дрібні червоно-коричневі крапки, які згодом розростають і об'єднуються у великі іржаві плями.
Проблема номер два — провисання петель. Коли під час зачинення потрібно докладати більше зусиль, з'являється сторонній стук під час руху авто, це явна ознака того, що потрібно вирівняти двері автомобіля, зокрема завдяки коригуванню петель.
І нарешті, третій пласт несправностей пов'язаний зі склопідіймачами: скло не підіймається, або ж робить це з зусиллям, видає скрип, хитається.
Почнемо з усунення дрібних несправностей дверей
До дрібних слід віднести різні скрипи, що доносяться з боку петель. Тут усе просто — потрібне мастило. На питання, чим змастити замок дверей автомобіля, петлі, відповісте гранично коротко. Для змащення використовуйте:
- Liqui Moly Wartungs-Spray Weiss. У складі мікрокераміка має антикорозійні та водовідштовхувальні якості. Вважається найбільш універсальним засобом, позаяк підходить для оброблення замків, петель, обмежувачів.
- Wurth HHS 2000. Вирізняється високою проникною здатністю, швидко загущує, не змивається навіть під сильним напором води. Також універсальний засіб, що підходить для оброблення всіх трьох зон.
- Permatex 80075. Захищає від спрацювання, змащує зубчасті деталі та механізми у важкодоступних місцях. Не застосовується для оброблення обмежувачів!
Ми знаємо, як усунути скрип двері автомобіля, і також у курсі того, що для цього потрібно обробити три зони: свердловину замка та внутрішній механізм, петлі, і так звані обмежувачі, що регулюють амплітуду розпахування.
Чим не варто змащувати? Улюбленою всіма автовласниками «ведешкою», позаяк вона здатна не тільки усунути іржу, але й вимити залишки заводського мастила. Одним словом, вибирайте з категорії консистентних мастил. Засоби на основі силікону та дисульфіду молібдену не підійдуть, оскільки притягують бруд, вимиваються рідинами.
Обслуговування, усунення проблем у роботі склопідіймачів 
Склопідіймачі належать до деталей, які за час існування автомобіля зазнають найбільш частих перероблених переробок. З цієї причини є два типи, і як мінімум три підпихи склопідіймачів:
- механічні;
- підіймачі з електричним приводом. Бувають важільними, рейковими, тросовими.
За такої великої різноманітності, відповідь на питання, як працює склопідіймач, буде завжди однакова. Скло рухається напрямними, які в прихованій частині дверей представлені рейками, у відкритій — гумовими жолобами. Якщо ми беремо як приклад склопідіймач ВАЗ, то в їхній конструкції знайти рейковий принцип роботи. У цьому разі консистентним низькотемпературним засобом змащується вся напрямна рейки. Попередньо потрібно зняти обшивку, очистити місця нанесення мастильного засобу.
Немає спеціалізованого складу для скла та механізму, тому використовуємо ті ж речовини, що й для обслуговування дверей.
Другий метод оброблення — силіконовий спрей. Його наносять на шестерні самого приводу, а також на гумові канавки, якими ходить скло.
Проблеми з ущільнювачем дверей: розв'язуємо самостійно 
Ми визначили, чим змастити склопідіймач і двері. Залишається розібратися з ущільнювальними прокладками. У міру експлуатації авто ці елементи втрачають пружність і заплющуються, що призводить до тепловтрат. У салоні піддуває, у холодну пору року печеня працює на 100%, але ноги однаково мерзнуть.
Спробуємо повернути форму та колишню пружність гумкам. Звісно, найпростіше придбати новий комплект і не картати себе питаннями, на кшталт як ущільнити гумку на двері автомобіля, проте наш матеріал — це посібник з самостійного ремонту й обслуговування, а отже, підкоряючись законам «жанра», ми скомо відновити варіант ущільнювача.
Що нам належить зробити? Включимо додатковий матеріал ущільнювач дверей ВАЗ, завдяки чому гумки піднімуться й стануть жорсткішими. Для цього використовують різні матеріали:
· «Вілатерм» — шнур зі спіненого поліетилену, що забезпечує прекрасну теплоізоляцію. Мінуси — важко протягнути в ущільнювач, оскільки поширений діаметр трубки «вилатерма» 10 мм і навіть із силіконовим мастилом він проходить важко.
· Трубки: від гідрорівня, силіконові, ПВХ. Легко продягати, але є й мінуси — низька морозостійкість.
Виходить, що ідеальний варіант — це джгут «Вілатерм», діаметром 6-8 мм.
Як результат, розгонимо проблеми на дві категорії: те, що можна розв'язати самостійно, і те, що вимагають професійного втручання. У першу категорію належить мастило, коригування, заміна/апгрейд гумок. У другу — кузові роботи: рихтування, зварювання, фарбування тощо. Звичайно, якщо ви маєте потрібний досвід і обладнання, то й від іржі запросто позбавитьте дверей свого автомобіля.
- Паливний насос — ключовий елемент у системі живлення будь-якого автомобіля. Для власників автомобілів ВАЗ правильний вибір насоса гарантує стабільний запуск, рівномірну роботу двигуна та економну витрату пального. У цій статті розберемося, які бувають насоси, як їх перевірити та як підібрати правильну модель саме для вашого авто.
- Домкрат - це незамінний інструмент для підйому автомобіля під час ремонту, заміни колеса або обслуговування. Існує кілька основних видів домкратів, що розрізняються будовою і принципом роботи. Розглянемо популярні типи домкратів (підкатні, гвинтові, гідравлічні, механічні, пляшкові, ромбоподібні), їхні конструктивні особливості, плюси і мінуси. Також розберемо, як вибрати відповідний домкрат залежно від ваги автомобіля, який тип краще підійде для домашнього використання, а який - для...