Гірковський автомобільний завод

Готер'янський автомобільний завод (скорочено ГАЗ) — російське автомобілебудування, великий виробник легкових, легких вантажних автомобілів, мікроавтобусів і військової техніки. Завод був заснований в 1932 року як Нижчеміський автомобільний завод імені В. М. Молотова. Є в Нижнем Новгороде (з 1932 по 1990 роки — Горький). До 2005 року функціонував як єдине ОАО «ГАЗ», у процесі реструктуризації складальні виробництва легкових і вантажних автомобілів виділені в окреме дочірнє товариство — ТОВ Автомобільний завод «ГАЗ». Уріс 2009 року, після скорочень, на ТВА «ГАЗ» (тепер об'єднує автокомпонентні виробництва підприємства) і ТОВ Автомобільний завод «ГАЗ»ажало 27 000 осіб, до 2013 року кількість персоналу скоротилася вже до 25 000 осіб.
З 2005 року Горьковський автозавод входить до одного з найбільших автомобілебудівних холдингів Росії «Группа ГАЗ». Підприємство об'єднує два дивіоні «Группи ГАЗ» — Дизайнон «Легкі комерційні та легкові автомобілі» та Дизайнон «Автокомпоненти». У дивізіон «Легкі комерційні та легкові автомобілі» входять потужності ГАЗа щодо випуску автомобільної техніки, до Дивісону «Автокомпоненти» — заготівельне виробництво заводу (металургічне, кузнє та інструментальне та пресово-рамне виробництва; виробництво арматури, коліс і кермового керування; корпус кольорового лиття; завод автомобільних агрегатів; завод штампів і пресформ).
Будівництво та довоєнні роки
31 травня 1929 року ВСНХ СРСР та американська фірма Ford Motor Company уклали зобов'язання про технічну допомогу з організації та налагодження масового виробництва легкових і вантажних автомобілів. Основою виробничої програми були обрані моделі Ford-A и Ford-АА. Завод проєктувався американським архітектурним бюро Альберта Кана, технічне керівництво будівництвом здійснювала американська компанія Остін, будівництво вел трест «Металлобудів».
Нижчеміський автомобільний завод (НАЗ) увійшов у буду 1 січня 1932 і цього ж року з його конвеєра відбулося перша 1,5-тонна вантажівка НАЗ-АА (з 1933 року — ГАЗ-АА). У грудні того ж року почалася збірка легкового автомобіля ГАЗ-А з відкритим 5-місним кузовом «фаетон».
Попри те, що перші автомобілі заводу виготовлялися за кресленнями американської фірми Ford, вони вже спочатку дещо відрізнялися від американських прототипів: на ГАЗівських моделях були посилені картери зчеплення й кермові механізми, змінена форма радіаторів, дюймова різь була замінена на метричну. Поєднуючи фордовські патенти з пошуком і впровадженням власних рішень, конструктори ГАЗУ створили велику сімейству оригінальних серійних моделей і модифікацій на базі напівторки ГАЗ-АА:
- 1933 року — 17-місний автобус ГАЗ-03-30, що випускався на автозбірному заводі No 1 (з 1946 — Гірковський автобусний завод (ГЗА));
- у 1934 році — 2-тонний тривісний (6×4) вантажівка ГАЗ-ААА і 1,2-тонний самоскид ГАЗ-410;
- 1938 року — модернізована 50-сильна вантажівка ГАЗ-ММ, газогенераторна 1-тонна вантажівка ГАЗ-42, напівгусенична вантажівка ГАЗ-60 і санітарний автомобіль ГАЗ-55.
- 1933 року на базі автомобіля ГАЗ-А був створений пікап ГАЗ-4 з суцільнометалевою кабіною від полуторки та металевою платформою на 500 кг вантажу. Випускався на Горьковському автозбірному заводі. Крім того, там же дрібносерійно випускався седан ГАЗ-6.
17 квітня 1935 року, з конвеєра заводу збіг стотисячний автомобіль. Це був легковий ГАЗ-А. Отже, ГАЗ виявився першим автомобілебудівлем у країні, що випустила 100 000 автомобілів.
ГАЗ і далі здобув технічну підтримку від Ford Motor до 1935 року, коли дія договору була достроково припинена за спільною спільнотою сторін. Так у СРСР отримали документації на модель Ford Model B 1933 модельного року. Вона вирізнялася закритим кузовом із сучасним виглядом і чотирициліндровим двигуном (на відміну від Ford Model 18 зі складним у виробництві восьмициліндровим). Модель була взята для виробництва на ГАЗі, але з досить великими доробками за вимогами експлуатації в СРСР, наприклад, дві поперечні ресори замінені на чотири поздовжні, а двигун залишений 4-циліндровим, але зі збільшеною до 50 л. с. потужністю. У май 1936 році почався серійний випуск 4-дверного 5-місного седану ГАЗ-М-1 («Молотовець-1»), відомого як «Емка». Цей автомобіль став найбільш масовою довоєнною радянською легковою моделлю. На базі «Емки» було створено низку серійних модифікацій:
- 1937 року — пікап ГАЗ-М-415 з суцільнометалевою кабіною та металевою платформою на 500 кг вантажу;
- 1939 року — модернізований седан ГАЗ-11-73 із 6циліндровим двигуном ГАЗ-11;
- 1940 року — повнопривідний фаетон ГАЗ-61-40;
- 1941 року — перший у світі комфортабельний позашляховик із закритим кузовом типу седан ГАЗ-61-73.
Перед початком Великої Вітчизняної війни на ГАЗі був створений армійський командирський повноприводний автомобіль (позашляховик) ГАЗ-64. Перший автомобіль був випущений у 1964 1941 році. Практично одночасно з виходом американського джипа «Willys-MA». Водночас ГАЗ-64 перевищував американський аналог за багатьма параметрами.
Менше відомо про роботи на ГАЗі в зоні танкобудування. 1936 року підприємство випустило першу серію малих плавальних танків Т-38, розроблених на Москві заводі No 37. Однак після здання 35 машин їхнє виробництво було завершене, а конструкторський колектив спробував розробити альтернативний варіант малого плавального танка. Це завершився створенням прототипу ТМ («Танк Молотова»), який за низкою характеристик перевершив Т-38, по низу — поступався, а загалом обидва ці типи мали вкрай обмежену боєздатність. У результаті до осені 1941 року танкобудування на ГАЗі подальшого розвитку не мало, хоча підприємство мало величезний потенціал із випуску легкої колісної та гусеничного бронетехніки, потрібної Червоної Армії. Він виявився потрібним згодом.
Модельний ряд:
М20 Перемога
М20 Перемога
ГАЗ-12 (ЗІМ)
ГАЗ-12 (ЗІМ)
ГАЗ-14 (Чайка) (каталог 1980г.)
14
ГАЗ-21
М-21, М-21А, М-21В, М-21Д, М-21Е
ГАЗ-21 (каталог 69 г.) (каталог 1969г.)
ГАЗ-21Р, ГАЗ-21С, ГАЗ-21Н, ГАЗ-21Т, ГАЗ-22В, ГАЗ-22Д
ГАЗ-69 (каталог 1957г.)
69, 69А
ГАЗ-24
24, 24-01, 24-02, 24-03, 24-04, 24-07
ГАЗ-24-10 (каталог 1995 р.)
24-10, 24-11, 24-12, 24-13
ГАЗ-3102 (каталог 2000 г.)
3102
ГУР 3110 і 3102 (каталог 2000 г.)
3110, 3102
ГАЗ-3102, 3110 (доповнення) (каталог 2009г.)
ГАЗ 3102, 3110
ГАЗ-31029
31029
Кузов ГАЗ 31029
24-10, 24-12, 3102, 31029, 31022
ГАЗ-3105 (каталог 1996 р.)
3105, 31052
ГАЗ-3110
3110, 3110-101, 3110-111, 3110-311, 3110-331, 3110-341, 3110-411, 3110-441
ГАЗ-31105
31105
Встановлення кліматичне (каталог 2009г.)
Встановлення кліматичне (ГАЗ 31105, 3102)
Облицювання ГАЗ-31105, 3102 (каталог 2009г.)
3102-5325010-200, 31105-5325010-280, 3102-5325010-250, 31105-5325010-320, 3102-5325010-260, 31105-5325010-330, 3102-5325010-270, 31105-5325010-350, 3102-5325010-280, 31105-5325010-360, 3102-5325010-290, 31105-5325010-390, 31105-532501-380
ГАЗ-3111 (каталог 2004 р.)
ГАЗ-3111
АКП Волга Сайбер (каталог 2009г.)
ECC, EDZ, EER, EEE, EDV
ГАЗ-2217 (дод. з дв. ЗМЗ Е 3) (каталог 2009г.)
2217, 22171
ГАЗ-2217 (дод. з дв. Chr Е 3) (каталог 2009г.)
2217, 22171
ГАЗ-2705 (ГАЗель) (каталог 2000 г.)
2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044, 3221-0000012, 32213-0000012, 3221-0000014, 32213-0000014, 3221-0000024, 32213-0000024
ГАЗ-2705 (дв. УМЗ-4215) (каталог 2006 р.)
2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044
ГАЗ-2705 (дв. ЗМЗ-402) (каталог 2006 р.)
2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044
ГАЗ-2705 (дв. ЗМЗ-406) (каталог 2006 р.)
2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044
ГАЗ-2705 (дод. з дв. ЗМЗ Е-3) (каталог 2009г.)
2705
ГАЗ-2705 (дод. з дв. Chr Е-3) (каталог 2009г.)
2705
ГАЗель, Соболь (2003) (каталог 2003г.)
ГАЗель, Соболь
ГАЗ-2705, 3221 (куз. деталі) (каталог 2006 р.)
2705, 3221
ГАЗ-2752 (дод. з дв. ЗМЗ Е 3) (каталог 2009г.)
2752
ГАЗ-2752 (дод. з дв. Chr Е 3) (каталог 2009г.)
2752
ГАЗ-3221 (каталог 1999г.)
ГАЗ 3221
ГАЗ-3221 (2006) (каталог 2006 р.)
ГАЗ-3221, ГАЗ-32213
ГАЗ-3221 (дод. з дв. Chr Е-3) (каталог 2009г.)
ГАЗ-3221, ГАЗ-32213
ГАЗ-3221 (Уст. АБС 8.1) (каталог 2008 р.)
3221
ГАЗ-3302 (ГАЗель)
3302, 33021
ГАЗ-3302 (2004) (каталог 2004 р.)
3302, 33021
ГАЗ-3302 (дод. з дв. ЗМЗ Е 3) (каталог 2009г.)
3302, 33021
ГАЗ-3302 (дод. з дв. Chr Е 3) (каталог 2009г.)
3302, 33021
ГАЗ-3302 (Кузові дет.) (каталог 2011г.)
3302, 3221, 2705
ГАЗель 4х4 (2001) (каталог 2009г.)
3302, 33021, 2705, 3221
ГАЗ-33027 (Доповнення)
33027-00Г111, 330273-00Г111
Паливний насос — ключовий елемент у системі живлення будь-якого автомобіля. Для власників автомобілів ВАЗ правильний вибір насоса гарантує стабільний запуск, рівномірну роботу двигуна та економну витрату пального. У цій статті розберемося, які бувають насоси, як їх перевірити та як підібрати правильну модель саме для вашого авто.
Домкрат - це незамінний інструмент для підйому автомобіля під час ремонту, заміни колеса або обслуговування. Існує кілька основних видів домкратів, що розрізняються будовою і принципом роботи. Розглянемо популярні типи домкратів (підкатні, гвинтові, гідравлічні, механічні, пляшкові, ромбоподібні), їхні конструктивні особливості, плюси і мінуси. Також розберемо, як вибрати відповідний домкрат залежно від ваги автомобіля, який тип краще підійде для домашнього використання, а який - для...
