Кошик

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Вашу заявку буде оброблено найближчим робочим днем.

+380 (99) 123-89-02
+380 (63) 117-49-05
+380 (68) 504-27-83
пл. Юрія Кононенка 1, "ТД ЛОСК", 21А ряд, 37 місце. (Пункт видачі товару), Харків, Україна
Кошик
Інтернет магазин "АвтоПласт"

Горьковський автомобільний завод

Горьковський автомобільний завод

Горьковський автомобільний завод (скорочено ГАЗ) — російське автомобілебудівне підприємство, великий виробник легкових, легких вантажних автомобілів, мікроавтобусів і військової техніки. Завод був заснований в 1932 році як Нижегородський автомобільний завод імені В. М. Молотова. Знаходиться в Нижньому Новгороді (з 1932 по 1990 роки — Гіркий). До 2005 року функціонував як єдиний ВАТ «ГАЗ», в ході реструктуризації складальні виробництва легкових і вантажних автомобілів виділені в окреме дочірнє суспільство — ТОВ Автомобільний завод «ГАЗ». У серпні 2009 року, після скорочень, на ВАТ «ГАЗ» (нині об'єднує автокомпонентные виробництва підприємства) і ТОВ Автомобільний завод «ГАЗ» працювало 27 000 чоловік, до 2013 року чисельність персоналу скоротилася вже до 25 000 чоловік.

З 2005 року Горьковський автозавод входить в один з найбільших автомобілебудівних холдингів Росії «Група ГАЗ». Підприємство об'єднує два дивізіону «Групи ГАЗ» — Дивізіон «Легкі комерційні та легкові автомобілі» і Дивізіон «Автокомпоненти». В Дивізіон «Легкі комерційні та легкові автомобілі» входять потужності Газу по випуску автомобільної техніки, в Дивізіон «Автокомпоненти» — заготівельні виробництва заводу (металургійне, ковальське та інструментальне і пресово-рамний виробництва; виробництво арматури, коліс і рульового керування; корпус кольорового лиття; завод автомобільних агрегатів; завод штампів і прес-форм).

Будівництво та довоєнні роки

31 травня 1929 року ВРНГ СРСР і американська фірма Ford Motor Company уклали угоду про технічну допомогу з організації та налагодженні масового виробництва легкових і вантажних автомобілів. Основою виробничої програми були обрані моделі Ford-A і Ford-АА. Завод проектувався американським архітектурним бюро Альберта Кана, технічне керівництво будівництвом здійснювала американська компанія Остін, будівництво вів трест «Металострой».

Нижегородський автомобільний завод (ЗВ) вступив в дію 1 січня 1932 і в цьому ж році з його конвеєра зійшов перший 1,5-тонна вантажівка ГАЗ-АА (з 1933 року — ГАЗ-АА). У грудні того ж року почалася збірка легкового автомобіля ГАЗ-А з відкритим 5-місцевим кузовом «фаетон».

Незважаючи на те, що перші автомобілі заводу виготовлялися за кресленнями американської фірми Ford, вони вже спочатку дещо відрізнялися від американських прототипів: на Газовскіх моделях були посилені картери зчеплення і рульові механізми, змінена форма радіаторів, дюймова різьба була замінена на метричну. Поєднуючи фордівські патенти з пошуком і впровадженням власних рішень, конструктори Газу створили велике сімейство оригінальних серійних моделей і модифікацій на базі полуторки ГАЗ-АА:

  • у 1933 році — 17-місний автобус ГАЗ-03-30, що випускався на автоскладальному заводі № 1 (з 1946 — Горьковський автобусний завод (ДЗА));
  • у 1934 році — 2-тонний тривісний (6×4) вантажівка ГАЗ-ААА і 1,2-тонний самоскид ГАЗ-410;
  • у 1938 році — модернізований 50-сильний вантажівка ГАЗ-ММ, газогенераторний 1-тонну вантажівку ГАЗ-42, напівгусеничний вантажівка ГАЗ-60 і санітарний автомобіль ГАЗ-55.
  • У 1933 році на базі автомобіля ГАЗ-А був створений пікап ГАЗ-4 з суцільнометалевою кабіною від полуторки і металевою платформою на 500 кг вантажу. Випускався на Горьківському автоскладальному заводі. Крім того, там же дрібносерійно випускався седан ГАЗ-6.

17 квітня 1935 року, з конвеєра заводу зійшов стотисячний автомобіль. Це був легковий ГАЗ-А. Таким чином, ГАЗ виявився першим автомобілебудівним підприємством в країні, випустив 100 000 автомобілів.

ГАЗ продовжував отримувати технічну підтримку від Ford Motor до 1935 року, коли дію договору було достроково припинено за обопільною згодою сторін. Так в СРСР отримали документацію на модель Ford Model B 1933 модельного року. Вона відрізнялася закритим кузовом з сучасним виглядом і чотирициліндровим двигуном (на відміну від Ford Model 18 зі складним у виробництві восьмициліндровим). Модель була прийнята для виробництва на Газі, але з досить серйозними доробками по вимогам експлуатації в СРСР, наприклад, дві поперечні ресори замінені на чотири поздовжні, а двигун залишений 4-циліндровим, але із збільшеною до 50 л. с. потужністю. У травні 1936 року почався серійний випуск 4-дверного 5-місцевого седана ГАЗ-М-1 («Молотовец-1»), відомого як «Емка». Цей автомобіль став наймасовішою довоєнної радянської легковий моделлю. На базі «Емки» був створений ряд серійних модифікацій:

  • у 1937 році — пікап ГАЗ-М-415 з суцільнометалевою кабіною і металевою платформою на 500 кг вантажу;
  • в 1939 році — модернізований седан ГАЗ-11-73 з 6-циліндровим двигуном ГАЗ-11;
  • в 1940 році — повнопривідний фаетон ГАЗ-61-40;
  • в 1941 році — перший в світі комфортабельний позашляховик з закритим кузовом типу седан ГАЗ-61-73.

Перед самим початком Великої Вітчизняної війни на Газі був створений армійський командирський повнопривідний автомобіль (позашляховик) ГАЗ-64. Перший автомобіль був випущений в серпні 1941 року. Практично одночасно з виходом американського джипа «Willys-MA». При цьому ГАЗ-64 переважав американський аналог по багатьом параметрам.

У меншій мірі відомо про роботи на Газі в галузі танкобудування. У 1936 році підприємство випустило першу серію малих плаваючих танків Т-38, розроблених на московському заводі № 37. Однак після здання 35 машин їх виробництво було завершено, а конструкторський колектив спробував розробити альтернативний варіант малого плаваючого танка. Це завершилося створенням прототипу ТМ («Танк Молотова»), який по ряду характеристик перевершував Т-38, по ряду — поступався, а в цілому обидва цих типу мали вкрай обмеженою боєздатністю. В результаті до осені 1941 року танкобудування на Газі подальшого розвитку не мало, хоча підприємство мало величезним потенціалом по випуску легкої колісної та гусеничної бронетехніки, потрібної Червоної Армії. Він виявився затребуваним згодом.

Модельний ряд:

  • М20 Победа
    М20 Перемога 
  • ГАЗ-12 (ЗИМ)
    ГАЗ-12 (ЗИМ)
  • ГАЗ-14 ("Чайка") (каталог 1980р.)
    14 
  • ГАЗ-21
    М-21, М-21А, М-21В, М-21Д, М-21Е 
  • ГАЗ-21 (каталог 69 р.) (каталог 1969р.)
    ГАЗ-21Р, ГАЗ-21С, ГАЗ-21Н, ГАЗ-21Т, ГАЗ-22В, ГАЗ-22Д 
  • ГАЗ-69 (каталог 1957р.)
    69, 69А 
  • ГАЗ-24
    24, 24-01, 24-02, 24-03, 24-04, 24-07
  • ГАЗ-24-10 (каталог 1995р.)
    24-10, 24-11, 24-12, 24-13 
  • ГАЗ-3102 (каталог 2000р.)
    3102 
  • ГУР 3110 і 3102 (каталог 2000р.)
    3110, 3102 
  • ГАЗ-3102, 3110 (додаток) (каталог 2009р.)
    ГАЗ 3102, 3110 
  • ГАЗ-31029
    31029 
  • Кузов ГАЗ 31029
    24-10, 24-12, 3102, 31029, 31022 
  • ГАЗ-3105 (каталог 1996р.)
    3105, 31052
  • ГАЗ-3110
    3110, 3110-101, 3110-111, 3110-311, 3110-331, 3110-341, 3110-411, 3110-441 
  • ГАЗ-31105
    31105 
  • Кліматична Установка (каталог 2009р.)
    Кліматична Установка (ГАЗ 31105, 3102) 
  • Облицювання ГАЗ-31105, 3102 (каталог 2009р.)
    3102-5325010-200, 31105-5325010-280, 3102-5325010-250, 31105-5325010-320, 3102-5325010-260, 31105-5325010-330, 3102-5325010-270, 31105-5325010-350, 3102-5325010-280, 31105-5325010-360, 3102-5325010-290, 31105-5325010-390, 31105-532501-380 
  • ГАЗ-3111 (каталог 2004р.)
    ГАЗ-3111 
  • АКП Волга Сайбер (каталог 2009р.)
    ECC, EDZ, EER, EEE, EDV 
  • ГАЗ-2217 (дод. с дв. ЗМЗ Е 3) (каталог 2009р.)
    2217, 22171 
  • ГАЗ-2217 (дод. с дв. Chr Е 3) (каталог 2009р.)
    2217, 22171 
  • ГАЗ-2705 ("ГАЗель) (каталог 2000р.)
    2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044, 3221-0000012, 32213-0000012, 3221-0000014, 32213-0000014, 3221-0000024, 32213-0000024 
  • ГАЗ-2705 (дв. УМЗ-4215) (каталог 2006р.)
    2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044 
  • ГАЗ-2705 (дв. ЗМЗ-402) (каталог 2006р.)
    2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044 
  • ГАЗ-2705 (дв. ЗМЗ-406) (каталог 2006р.)
    2705-0000012, 2705-0000014, 2705-0000022, 2705-0000024, 2705-0000032, 2705-0000034, 2705-0000042, 2705-0000044 
  • ГАЗ-2705 (дод. с дв. ЗМЗ Е-3) (каталог 2009р.)
    2705 
  • ГАЗ-2705 (дод. с дв. Chr Е-3) (каталог 2009р.)
    2705 
  • ГАЗель, Соболь (2003) (каталог 2003р.)
    ГАЗель, Соболь 
  • ГАЗ-2705, 3221 (куз. деталі) (каталог 2006р.)
    2705, 3221 
  • ГАЗ-2752 (дод. с дв. ЗМЗ Е 3) (каталог 2009р.)
    2752 
  • ГАЗ-2752 (дод. с дв. Chr Е 3) (каталог 2009р.)
    2752 
  • ГАЗ-3221 (каталог 1999р.)
    ГАЗ 3221
  • ГАЗ-3221 (2006) (каталог 2006р.)
    ГАЗ-3221, ГАЗ-32213 
  • ГАЗ-3221 (дод. с дв. Chr Е-3) (каталог 2009р.)
    ГАЗ-3221, ГАЗ-32213 
  • ГАЗ-3221 (Вуст. АБС 8.1) (каталог 2008р.)
    3221 
  • ГАЗ-3302 (ГАЗель)
    3302, 33021 
  • ГАЗ-3302 (2004) (каталог 2004р.)
    3302, 33021 
  • ГАЗ-3302 (дод. с дв. ЗМЗ Е 3) (каталог 2009р.)
    3302, 33021 
  • ГАЗ-3302 (дод. с дв. Chr Е 3) (каталог 2009р.)
    3302, 33021 
  • ГАЗ-3302 (Кузовні дит.) (каталог 2011р.)
    3302, 3221, 2705 
  • ГАЗель 4х4 (2001) (каталог 2009р.)
    3302, 33021, 2705, 3221 
  • ГАЗ-33027 (Додаток)
    33027-00Г111, 330273-00Г111 
Інші статті
  • Догляд за двигуном Газелі
    У цьому матеріалі ми розглянемо нагальні питання, що стосуються догляду за силовою установкою народного вантажівки від Горьковського заводу. Спробуємо відповісти на базові запитання, на зразок того, скільки масла в двигуні ГАЗель, і як розібратися з карбюратором
  • Який двигун вибрати для автомобіля
    Правильний вибір бампера для автомобіля допоможе уникнути проблем при його установці і ремонту. Фахівці також дають поради про ремонт бампера своїми руками.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner